6 oktober 2022
img1
img2
img3
img4
img5
img6

Over Virbac

Over Virbac > Bestellen en Voorwaarden

Bestellen en Algemene voorwaarden

Bestellen   

Onze gehele assortiment is uitsluitend te bestellen door dierenartsen (praktijken) op de volgende manieren:
1) Telefonisch: 0342 - 427 127
2) Per e-mail: order@virbac.nl
3) Via onze webshop / e-bestel module: zie linkerzijde homepage
4) Via onze buitendienstmedewerkers

Particulieren kunnen uitlsuitend onze BackHome readers of anatomische posters bestellen op de volgende manier bij Virbac:
1) Via onze BackHome Shop of postershop

Snelle levering

Als u uw bestelling vóór 15.00 uur doorgeeft, wordt deze bestelling dezelfde werkdag nog verzonden. Dit geldt voor Virbac diergeneesmiddelen, Veterinary HPM en Elektronische Identificatie (Back Home). 

Eenvoudig bestellen 

Om u het bestellen gemakkelijk te maken, kunt u zelf via onze webshop uw bestelling plaatsen. Door middel van uw Virbac klantnummer en uw postcode moet u eerst een account bij ons aanvragen. Met uw gebruikerscode en het ontvangen wachtwoord kunt u inloggen op de webshop en heeft u direct toegang tot veel praktische informatie. Via de webshop kunt u heel gemakkelijk uw bestelling bij ons plaatsen. Maar dat is niet het enige. U vindt ook uitgebreide productinformatie, voorraadgegevens, staffels en prijzen. Ook heeft u toegang tot uw eigen gegevens, zoals facturen, orders, openstaande posten en kunt u een éénmaal besteld product weer te bestellen door gebruik te maken van uw persoonlijke bestellijst. 

Retourneren artikelen / producten

Artikelen en producten die niet in onze prijslijst voorkomen of speciaal besteld of gemaakt zijn, kunnen niet geretourneerd en/of gecrediteerd worden. Uitsluitend niet gebruikte artikelen en onaangebroken verpakkingen welke na telefonisch overleg vooraf, binnen 14 dagen na factuurdatum worden geretourneerd, zullen afhankelijk van de reden van terugzending worden gecrediteerd. Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd na toezending van een ingevulde RETOURBON, waarna, na acceptatie, zal worden aangegeven via welke vervoerder de goederen geretourneerd kunnen worden.

Leveringsvoorwaarden

Levering vindt plaats volgens de verkoopvoorwaarden die zijn gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbank te Amsterdam. 
Orders boven € 75,- excl. BTW worden franco Nederlandse bestemming geleverd. Voor orders beneden € 75,- wordt een bijdrage van € 8,95 aan vracht- en administratiekosten in rekening worden gebracht. Alle in onze prijslijst vermelde prijzen gelden tot nadere aankondiging en zijn exclusief BTW. Eerder opgegeven noteringen komen hiermee te vervallen. Prijswijzigingen voorbehouden.

Retourneren van diergeneesmiddelen

Uitgangspunten
De FIDIN beveelt de volgende uitgangspunten aan bij het retourneren van diergeneesmiddelen.

Om het risico van kwaliteitsverlies te voorkomen geldt in principe dat diergeneesmiddelen niet kunnen worden geretourneerd. In de volgende gevallen geldt redelijkerwijs een uitzondering op dit principe:

A. Fout bestelde goederen
Indien goederen fout zijn besteld, is het van groot belang dat dit binnen twee werkdagen na verzending wordt gemeld bij de leverancier. Onder bepaalde omstandigheden zal de leverancier bereid zijn de goederen terug te nemen. De volgende voorwaarden zijn daarbij van belang:

  • De goederen dienen in de oorspronkelijke verpakking en ongeschonden te worden geretourneerd;
  • Goederen die bij kamertemperatuur mogen worden opgeslagen zullen in principe in aanmerking kunnen komen voor vergoeding, onder aftrek van de gemaakte kosten;
  • Goederen die gekoeld dienen te worden opgeslagen zullen in het algemeen niet in aanmerking kunnen komen voor vergoeding, aangezien deze niet opnieuw in de handel kunnen worden gebracht.

B. Fout aangeleverde goederen
Ook bij fout aangeleverde goederen is het van belang dat dit binnen twee werkdagen na verzending aan de leverancier wordt gemeld. Ook in dit geval zal de leverancier bereid zijn om onder bepaalde omstandigheden de goederen terug te nemen. De volgende voorwaarden zijn daarbij van belang:

  • De goederen dienen in de oorspronkelijke verpakking en ongeschonden te worden geretourneerd;
  • Aangezien de goederen door de leverancier verkeerd zijn aangeleverd, zal in beginsel een volledige vergoeding worden gegeven;
  • Uiteraard geldt ook hier dat goederen die gekoeld dienen te worden opgeslagen niet opnieuw in de handel worden gebracht.

Voorkomen is beter dan…
Het retourneren van diergeneesmiddelen is niet alleen ongewenst, maar is eigenlijk ook overbodig. De moderne voorraadbeheersystemen maken het mogelijk om de juiste voorraadhoogte vast te stellen.

Tips
Hieronder enkele tips die u kunnen helpen om het retourneren van diergeneesmiddelen zoveel mogelijk te beperken.

  • Bespreek met uw collega(‘s) en medewerker(s) deze retourregeling en stel uw interne procedures erop af.
  • Gebruik, indien mogelijk, een geautomatiseerd voorraadbeheersysteem om uw voorraadhoogte te optimaliseren.
  • Controleer zo snel mogelijk na ontvangst de geleverde goederen. Een adequate ingangscontrole van binnenkomende diergeneesmiddelen en andere producten en een zorgvuldige administratieve registratie van diergeneesmiddelen is daarbij van groot belang.
  • Voorkom beschadiging van de verpakking (bijv. door het schrijven op de verpakking of het plakken van praktijketiketten).